Vinter - Ett vackert ont



Vintern och snön täcker sverige och målar över grått och trist till en vacker idyll.

Var och varannan syn kan man använda som vykort eller kalender bild, mysiga dagar i snön och varma kvällar vid brasor med varm choklad.

Men ack ett sånt hat jag kan känna mot vintern!!

Den är kall, mörk och deprimerande. Dag in och dag ut går man och fryser, halkar, snorar och bara längtar efter sommar och sol.

Jag själv är så trött så varken mat eller vänner knappt får tid under vinterhalvåret.
Oftast sover jag för att sova lite till...booring!

Att jobba natt betyder att sova bort den korta korta tid solen skiner. Det är mörkt när jag vaknar, det är mörkt när jag går till jobbet och det är mörkt när jag går hem. Nada sol som fyller på mitt förråd för att orka vara människa.
Helgerna är det ända solskenet i livet just nu, att få träffa min älskling.

Tyvärr knappar den onda cirkeln av sömn och huvudvärk igen sig och lyckas även förstöra helgen som man längtat efter sååå hela veckan. Är så sjukt trött på att vara trött.
Känns som jag går på ständiga sömnpiller.

Nått måste göras, behöver en kick start eller en dramatisk händelse som får mig att hoppa upp ur sängen vid 14, gå en promenad medan det är ljust och äta minst fem gånger om dagen...dock lockar alltid godis skålen bredvid sängen och en dålig film under täcket mycket mer.

What to do, what to do...
Nu ska jag iaf vila lite (kors i taket) en stund innan Hanna kommer hem från jobbet. Vill orka vara pigg så vi kan mysa lite innan jag måste dra mig hem till kalla Sthlm för ytterligare en vecka av kyla och jobb.

 


Kommentarer
Postat av: Heidi

Hörru sötnos. Det ända rätta är att sluta jobba natt, det finns inget annat alternativ.

Jag såg på dom där tanterna som jobbat natt på hemmet i många år att det inte är hälsosamt i längden.

Försök nu för allt i världen byta till dej ett dagjobb så du kan få ett riktigt liv igen!

Men jag vet ju att du är befodrad, så det kommer väl inte hända. Men håll ögonen öppna, och titta vad du just skrev, och gör det som du borde :))

Kram syster!

2010-03-11 @ 22:08:49
Postat av: jennyfer

vilken snygg bild och soffa!!

2010-03-27 @ 07:07:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0