The stupid fuck is still in Bangkok!

Jaha....nu var det bevisat att man inte är så smart!
Missade flyget TOTALT! Varken jag eller Ami hade huvudet på skaft...ingen tänkte vel riktigt till.
Så planet flög utan mig, där stog jag, dum!
Kan kryssa av: Missat en flight (eller igentligen 2 eftersom ja hade mellanlandning) och störtbölat på en flygplats i Thailand. Grattis till mig!

MEN! Men men men....Sara är en ängel fårn ovan, hur skulle detta slutat utan henne??
Hon fixa och trixa och fixa och trixa så nu har jag en ombokad flight tills på Torsdag!
80 Euro extra kosta det...alltså typ 800 spänn, fast jag var dum nog att missa mitt flyg?!
Helt galet!! Jag var nära på att boka ett flyg för över 8000kr imorgon...tur att Sara finns!

Så imorgon är det upp tidigt och ringa flygbolaget och boka tid, försöka hitta deras office och hosta upp stålarna, thats all...
Sen ska jag dra till flygplatsen till...hmm 23 kanske? Flyget går 05:00 på torsdag morgon och jag tänker IKKE missa det!

Slutet gott, alting gott....nästan!
Jag ville så gärna träffa Hanna idag, det gör massor mer ont än att missa planet!
Hade det inte vart för att ja saknar henne som en liten gris så kunde jag stannat tills Ami åkte.
Miss my babe!

Otrevligheter, otrevligheter...men men vi hade iaf en jätte fin "sista kväll" igår.
Var och åt Thaimat för att ta farväl av mig, bananerna Sara och Dookie. Gott mätt och nöjd.
En av bananernas kompisar fyllde år så vi drog vidare till dom och stanna tills stället stängde.
Så sjukt trevligt folk, jag och Ami pratade med skönaste fransman typ hela kvällen.
Bananerna har lärt honom dom finaste orden i svenskan, igår fick han lära sig klimakteriekossa vilket han gillade starkt.

Nu måste jag typ lägga mig ner, är helt utmattad efter allt!
Bjuder på lite bilder från igår....










(Pallar inte ladda fler bilder....skrev inlägget imorse efter allt löst sig och nu är det kväll, fortfarande bara dom här bilderna som jag hunnit få upp, skit Thai!)



Utekväll och demostrationer

I lördags var jag som sagt ensam och övergiven....nästan.
Ami skrev en lapp med instruktioner över J,J marknaden så jag tog mig dit.
Drog igång min Ipod och njöt av min egen musik, slapp all Thai pop som spelades ur alla bås och slapp höra allt tjatter, det var skönt. Jag tog mig igenom dom bra delarna av marknaden men ett fantastiskt lugn. Titta bara på det jag ville titta på, slapp den här hålla handväskan åt damerna grejen man alltid råkar ut för.
När jag kännde mig klar så ringde Johanna som på beställning och undra om vi skulle ses vid Vintage marknaden senare på kvällen.
Tog mig hem med min shopping påse svettig som en gammal fet man, aldrig aldrig aldrig varit så svettig!
Pizza hut på magen framför How i met youre mother och en lååång sval dusch innan jag drog iväg igen.

Vintage marknaden var riktigt trevlig, dom hade massa massa fint. Dom hade en golv fläkt som roterade 360 grader med 2st fläkttar, såg ut som en tuggumiautomat, eller fågelbur. Sjukt fin, ville ha den men inget man tar på flyget direkt. Dom sålde även fina gamla moppar och firebird bilar, i like!
Jag och Johanna köpte varsina glasögon vilket känndes kul, satte oss i den trevliga baren längst in i marknaden där vi fick lyssna på en sån ful men duktig liten Thai som spela gamla godingar.
Eftersom det var oroligheter i stan med röd-tröjornas demostrationer kunde vi inte ta en taxi över stan till Trasher festen vi skulle på samt att tuben stänger kl. 12 så vi stannade kvar en stund tills dom stängde.
Tog en Taxi och mötte upp Niklas på deras stammis gatu krog.
Helt nytt konsept för mig då krog tjejerna även går att köpa....inte helt ok enligt mig men alla måste vel dra in brödfödan antar jag?
En av bar-tjejerna festade iaf med oss, jätte snäll tjej. Möttes även upp av bananernas kompis Lulu, en galen fransk tjej. Jag snackade min rackiga franska så gott jag kunde men hon babblade på så att jag förstog nada.
När baren stängde tog tjejen oss vidare med taxi till nån skumm klubb som verkade ha öppet dygnet runt.
Skakade våra lurviga rejält, dansades på högtalarna och skrattades en hel del. Riktigt kul, jag som aldrig brukar dansa.
Tog oss vidare med taxi till Lulu's place, hängde där en stund innan trötta jag och Johanna tog oss hem till deras hem. Trött som en liten gris somnade jag som ett barn mitt i en diskution.
Lagon pigga dagen efter beställde vi frukost och titta på film, skulle badat med bananerna i poolen men eftersom jag och Ami skulle gå på bio vid 19 så var jag tvungen att rusa iväg.

Tog skytrainet upp på stan och tyckte det var konstigt lite folk överallt, mötte upp Ami vid perongen och förstog direkt varför. Heeeela stan hade tagits över av demostranterna, hela shopping stråket i stan var nedstängt vilket betydde att bion inte var på schemat längrre. När vi åkte tillbaka till vårt hood kunde man se att det var helt rött längst gatorna. Försökte oss på bio på Esplanad men dom hade slutat spela Alice i underlandet så det blev Fuji och hemgång. Tröttare än tröttast så slappade jag med Medium på magen och somnade tidigt.

Idag hade jag väckarklockan på 10...vilket ja snooza men vi var uppe vid 12. Nu blir det frukost sen ska jag försöka styra upp mitt liv lite. Måste handla en stor väska med hjul så jag kan få hem allt jag inhandlat. Men eftersom stan är stangt idag med börjar jag få små panik.
Alla bananer ska äta middag ikväll och fira av mig lite. Alla drar hem snart förutom Sara som jobbar här.
Känns bra med en avsluts middag för att känna att min tid här går mot sitt slut.
Imorgon blir det jobbigt eftersom jag hade läst fel på min flight tid hem. Trodde jag skulle lyfta vid 18:05 men det var från Kiev så kl. 12:55 går mitt flyg från Bangkok. Kanske dumt att sova alls, vad vet jag. Vill inte missa det iaf! Ska bli skönt att komma hem, känner att jag gjort mitt här nu och när temperaturen går till 40 så saknar jag att dra på mig en jacka hemma och känna sig lagom varm. Läste dock allas komentarer på facebook nu att det snöar, skiiit! Trodde jag skulle komma hem till strålande sol och torra gator, ett riktigt vår sverige. Men det kommer det med.
Längtar efter våren med Hanna, för sommaren är himmla fin, är som ett pirr i magen när allt börjar bli grönt, träden får gröna löv och alla blommor börjar blomma. Lusten luktar annorlunda på sommaren.
Imorgon får ja träffa Hanna, ska bli underbart! Pirrar i magen av längtan >_<
Nej nu måste jag få i mig frukost och börja fixa lite...

Glad påsk förresten!
(Här kommer lite bilder från helgen)






Svanpaddel



Igår var jag och Ami och paddlade svanbåt, mysigt och trevligt att vara ute på vattnet...
Men i själva parken får man inte göra nått! Överhuvudtaget inget! Du får gå och cykla på dom utmärkta vägarna men inte så mycket mer! Cyklar runt vakter som tittar på en...lustigt!
Men men, drog tillbaka till hoodet och åt på foodcourt = billigt som fan! Sen skulle vi möta Sara och hennes kompis på stan. Jag har börja hata stan, eller allt som har med mycket folk ovch shopping att göra.
Jag var trött irriterad och hungrig. Tillslut gick vi till 7eleven och inhandla mat och kaffe. Blev sittandes där tills vi drog hem.

Idag är ja fortfarande trött och lite irriterad, Ami Johanna och Sara har planer så jag släpps fri men har fått diriktioner till en av BKK's bästa helg marknader.
Just nu sitter jag med frukost och kaffe, tänker njuta av det innan ja ska hoppa in i stress momentet shopping igen! Så är det med det!



Ikväll ska vi på Trashers "Bad taste" fest, typ maskerad men som banan på besök så känns det inte aktuellt att dra på sig cowboybootsen och dom små avklippta jeans shortsen. Utom det blir nog bara att se på folket.
White trash thaimänniskor = Helt nytt för mig =) I like haha



Nejnej ska fortsätta njuta av min frukost med min babys sällskap på msn, i love technology!
När ja kommer hem kommer ja bara röra henne, hela tidern...kommer va så skönt att inte bara se en bild på en dator! Semestern rullar mot sin slutstation...

En ö och en kokosknäppnöt tack...


Lördag - Tisdag spenderades på Samet. Uppe med tuppen och tog en buss kl. 06.
Kors i taket att alla kom med bussen, sånna tider är ikke ok.
Men väl framme känndes allt skönt, det fläktade och var inte alls lika varmt som inne i Bangkok.
Fick ett rum med fläkt...golvfläkt. Känndes som 50 grader och jag vaknade på nättena och trodde jag brann.
Första dagen somnade jag på en solstol en stund, brännd som en räka ser jag numera ganska rolig ut.
Skönt på morgonen att bara dra på sig tofflorna och gå och sätta sig ute för att beställa frukost.
Vill att det är sommar i sverige när ja kommer hem!
Men ön var trevlig, känner mig dock inte så utvilad då sängarna här är så hårda så att man vaknar varje morgon men en viss bakis mör känsla.
Amis säng ger mig samma effekt.

Men men åter i Bangkok igen. Tisdagen gick bara åt att frakta sig hem och inget annat.
Igår tog jag och Ami båten till China Town, trångt...varmt...men vi shoppade en hel del.
Mina hyllor i garderoben börjar fylla sig väl och Hannas present påse är full =)
Vi gick och gick och gick mellan alla stånd, fram och tillbaka, fram och tillbaka.
Då vi inte kunde haffa en taxi så fråga vi om vägen till tuben och gick. Vi gick...säkert en timme innan vi såg en karta som visa att vi var så långt från tuben man kunde vara i China town. Tack och bock.
Tog iaf en taxi, han prata nada engelska och fattade tydligen inte vart vi skulle och körde oss långt fel och i omvägar.
Tillslut hoppa vi av och fick gå till slutdestination, Fuji. Min nya favorit resturang.
Beställde som vanligt in ett helt bord med små talrikar av sushi och mums mums. Eftersom vi dumt nog inte ätit på hela dagen så gick inte allt ner.
Doggy bagade det som vi nu smarrat i oss till frukost >_<
Idag ska vi kanske till Bacc, Bankok art culture center och sen träffa Sara. Eftersom jag bestämmde Fuji igår så skulle hon få bestämma kvällens middags place.

Just nu är jag för varm för att tänka, vill bada men va folk i poolen så vet inte om ja ska gå ner.
Längtar lite efter Sveriges vår väder, at inte svettas från varenda por på kroppen. Jag älskar värme och hatar kyla men för varmt är för varmt.
Vill hem och kramas med Hanna också, att se men inte få röra...its hard. Speciellt nu! Love you babe!

En kaffe på den tanken och tack för mig!

RSS 2.0