Baaaankok

Jag är i freaking Bangkok!
Känns helt sjukt att vara på andra sidan jorden...ja va ju nyss i snöiga Stockholm och myste med Hanna...
Resan ner har iaf gått riktigt bra, jag vallade mig bara vidare med resten av folket från planen ja flög med för att hitta rätt.
Man är juh inte så värdsvan som man önskar, när jag tog mig genom sista säkerhetskontrollen i Bangkok kännde jag mig jätte stolt över mig själv att jag tagit mig fram =)

Men va lite scared när jag flög till Thailand från Kina, det var ett ganska litet plan och massa turbulens när vi lyfte och säkert 20min efter.
Fritt fall på grönan kan lägga ner, åk air china i turbelens, då jävlar får man känna G. kraft i magen!!
Satt iaf klistrad i rutan från att vi lyfte tills vi kom över molnen, ville så gärna se Kina muren men nada.
Började ryka om vingen jag satt vid när vi skulle landa, då höjde man lite på ögonbrynet. Ner kom jag iaf.

Sjukt kul att se syster-yster, hon blev super glad och jag med! Känns som hon varit här i flera år!
Vi köpte telefonkort till mig så vi kan hålla kontakten om nån kommer bort så jag kommer ha det i mobilen.
Haffade en taxi för att åka hem, han körde i minst 200km/t och körde sicksak mellan alla bilar hela vägen.
Känndes som jag var med i en action film haha
Ami bor längst in på en bakgata i ett fint hus, hon har ac vilket jag tackar och bockar mycket för.
Det är sjukt varmt här, var 35 när jag landa och då var det endå svart som natten ute. Solen går ner runt 18 men det är ikke som sverige där det nästan blir minus grader på sommaren och solen försvinner.
Efter upppackning så tog vi varsin moppe taxi till ett fint köpcentrum i närheten, beställde in ett helt bord med massa mat sen gick vi och handla frukost.
Dom säljer choklad mjölk på dunk, dunk! Jag köpte självklart en sån =)

Hemma igen koppla ja upp mig så jag fick prata lite med Hanna, thai internet kopplar ner sig hela tiden så blev lite jobbigt men helt underbart att se henne där på andra sidan.
Sjukt vad man kan sakna en person fast det knappt gått nån längre tid. Hon är en del av mig.
Skönt att få kika på henne...

Kaffe som är ett måste för att ta sig ur sängen så köpte jag is kaffe, gött med en sval kaffe smak i munnen, ett 6-pack Nescafe blev det.
Nu har vi iaf käkat frukost och ska snart ta oss upp mot stan och gå på markets.
Solen har inte kommit till Amis balkong än men jag kan tänka mig hur varmt det kommer vara i solen eftersom ja svettas i skuggan.
Man kanske vänjer sig?

På återseende!

(Fösökte lägga upp bilder men det gick inte på thai linan, ska pröva sen igen...)

Kommentarer
Postat av: Heidi

Oh shaizee va varmt!

Nu minns jag ju varför jag konstant dröp och såg ut som en blöt tomat i Indien...

Passa dig för att dricka för mycket isvatten, det kan man bli sjuk av, bättre med ljummet.

Ät & njut & va gla! ;-)

2010-03-23 @ 20:12:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0