ShoppahoLinn

Idag var det plugg på schemat för systeryster så jag mötte upp Johanna och Niklas på Esplanad.
Vi chekka läget innan vi satte oss och insöp iskaffe, varmt kaffe finns inte på kartan då man svettas som en galning.
Efter det blev Johanna shopping guide och Niklas drog hem. Vi tog oss genom ett stort varuhus som mest hade brud-brud kläder.
Köpte en fin present till min babe, svårt med storlekarna här bara eftersom Thaiare är pygmeer och alla t.ex klänningar kommer automatiskt bli kort-kort på en svensk.
Men men får se hur saker passar.

Efter ännu ett depo stopp för is-kaffe mötte vi upp Niklas vid Siam och tog en taxi ut till Memorial Bridge Market.
Mötte upp Ami och Sara på ett riktigt trevligt hak som låg uppe på en byggnad med fin utsikt över en kanal.
Mycket båtar med stora neon mönster på, me like =)
Öl och thaimat i lass gick vi loss på innan vi gick ner till marknaden.

Jag fick nått snäpp i huvudet och kom hem med sjuttielva påsar kläder, snäpp knäpp.
12 tishor och 5 skjortor + en klocka....summa sumarum ca. 3000 Bath kanske ca 600 Kr.
Inte illa pinkat! Jag ääääälskar thai priser!

Imorrn blir det att dra till Siam med Johanna, möjligtvis Niklas.
Ska chekka in shysta skol uniform byxor som ska vara som riktigt bra chinos.
Kanske blir pool häng hos bananerna eller en trip till china town, who knows.

På fredag drar iaf jag och Johanna till Kho Samet, en ö med fina stränder.
Sara och Ami ska joina oss på lördan. Får se hur många dagar vi blir där, mitt schema är som sagt endast markerat med SEMESTER!

Ami sitter och pratar med knycklet så jag får inte använda internet, vill prata med Hanna juh...NU!=(
Klockan blir så mycket här när ni svenskar tar er hem från jobbet så dygnet blir lite som vanligt för mig.
Igår blev klockan över 4 innan ja kom i säng, svårt att slita sig när man får titta på nått så vackert.
Tänker så dig...

Nu ska ja lägga mig och titta på Hulken och kankse sova lite, lite sugen på att gå upp ganska tidigt och ta mig ner till poolen imorrn.
Kommer vara lika blek när ja kommer hem som när ja åkte. Det är varm, det är sol men ner går den innan man hinner uppfatta det och man är nästan aldrig i direkt sol när den är uppe endå...

Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Heidi

Supernice Linn, du kan det där med att semestra :)

2010-03-25 @ 21:53:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0