Måndag hela veckan

Jag älskar måndagar till skillnad mot alla andra. Måndagar är min egen dag då jag gör som jag vill.
Valde att göra nada, bara slappa hemma. Hänga på balkongen och hänga i sängen.
Hade fixat vår fint på balkongen dagen innan så den var fin och mysig.

 

Babe och jag skulle egentligen tvätta men hon är lika trött som jag på kvällarna så tvätten står ännu färdig sorterad i vardagsrummet, har dock tagit ett krafttag och bokat ännu en ny tvätt-tid tills i kväll så håller tummarna för att få rent hus.

Fettisdag igår...jag ville överraska med nybakta semlor när min älskling kom hem och ställde alarm för att gå att handla det som behövdes.
Mitt i stöket kom Hanna hem med.....semlor =) så fin!
Jag började med maten när bullarna jäste och dukade upp till middag.
Satte ugnen på högsta värme för att få den att bli klar snabbare, med mat i hela munnen så springer ja in till köket för att slänga in bullarna och 5min senare när jag ska titta till dom så är dom svarta!
Glömde dra ner till rätt temperatur! Dumma mig!
Men vi fick en god middag och Hannas semlor så vi var glada endå.

 

 

 

När Hanna ringde i morse när hon var på G. till jobbet så berätta hon att hon varit lite illamående.

Låter jobbigt men ja blir ändå glad för att hon känner symtom. Det betyder juh att det växer en människa i hennes mage. Fortfarande svårt att förstå men ger mig en lyckokänsla som inte går att beskriva.

Vill komma förbi den första risk tiden så att man kan börja planera på riktigt även fast jag planerar uppe i huvudet hela tiden och pussar magen så ofta jag får chansen =)

 

 

Nej nu är det sovdax, Hanna går tidig dag på jobbet så vill vara utvilad när hon kommer hem...tvätt dag i dag!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0